ارمیا

قال مولا علی علیه السلام «لَیْسَ‏ الْعَاقِلُ‏ مَنْ یَعْرِفُ الْخَیْرَ مِنَ الشَّرِّ وَ لَکِنَّ الْعَاقِلَ مَنْ یَعْرِفُ خَیْرَ الشَّرَّیْن»

ارمیا

قال مولا علی علیه السلام «لَیْسَ‏ الْعَاقِلُ‏ مَنْ یَعْرِفُ الْخَیْرَ مِنَ الشَّرِّ وَ لَکِنَّ الْعَاقِلَ مَنْ یَعْرِفُ خَیْرَ الشَّرَّیْن»

ارمیا
سلام و عرض ادب
دانش آموخته حوزه علمیه قم هستم و مشغول به تحصیل در روان¬شناسی
«ارمیا» وبلاگی که در مقابل شما گشاده شده و دربردارنده مباحث دینی، روان شناختی و... است.
امیدوارم بدون بهره از این محیط خارج نشوید.
خوشحال میشوم نظرات خودتون به اشتراک بزارید.
سپاس

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

تکمیل به زودی.................

تامی رهبر یک باند تبهکار نوجوانان بود که به شرور ترین آدم محل شهرت داشت. او در یک خانواده آشفته بزرگ شده و مادرش با یک عده مردان خلافکار زندگی کرده که شدیداً در توزیع مواد مخدر و فحشا در گیر بودند. تا می در 18 سالگی به خاطر کیف زنی وحشیانه و زخمی کردن زن سالخورده ای  زندانی شده بود. اولین دستگیری از یک رشته دستگیری ها به خاطر خلاف هایی بود که از قاچاق مواد مخدر تا ماشین دزدی و جعل امضا و اسکناس گسترش داشت. در مقطعی بین دوره های زندان در یک کافه با زنی آشنا شد و روز بعد با او ازدواج کرد. دو هفته بعد، وقتی زن از مشروب خواری مداوم تامی و ارتباط های وی به آدم های مشکوک شکایت کرد، تامی او را کتک زد. وقتی حامله شد، تامی را ترک کرد و از پرداختن هزینه نگهداری بچه خودداری نمود.  اکنون او به عنوان قاچاقچی مواد مخدر و رهبری یک باند روسپیگری کودک، از آن چند جام داده است اصلا پشیمان نیست و ادعا می کند که «زندگی یک فرمان هرگز به من داده است».

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۹ ، ۰۲:۳۹
mr.ermia

 

 

 

 

 

 

 

فطرت معنای نوعی آفرینش و سرشت خاص است، آفرینشی که در آن مفهوم ابداع و بی‌سابقگی نهفته است البته در واژة فطرت وجود آوردن از عالم نیستی نهفته است و به تعبیر علامة طباطبایی (ره) در فطرت توجه به طرد نیستی و ایجاد شیء از اساس است یعنی فاطر از اشیاء موجود و مواد مختلف یک صورت جدید نمی‌آفریند، بلکه همة اجزای شیء جدید است، ولی در کلمة ابداع توجه به جنبة بی‌سابقگی شیء است.

طبیعت به معنای طبع و طبیعت یعنی ویژگی ای که شیء بر آن آماده شده است و گاه به سرشت و نهاد تفسیر شده است.

غریزه: این کلمه به طبیعت، سجیه، سرشت و ... تفسیر شده است. غریزه ملکه‌ای است که از آن صفات ذاتی صادر می‌شود، غریزه در این که ملکه است مانند خوی است ولی خوی برخواسته از عادت انسان و... است ولی غریزه ویژگی نهفته در سرشت انسان است نه برخاسته از عادت. این واژه اختصاصاً در مورد حیوانات به کار برده می‌شود، البته دربارة انسان هم به کار می‌رود از آن جهت که او این حقیقت را در نهاد خود و در جنبة نفسانی و حیوانی خود داراست و با حیوانات شریک است.

امّا تفاوت‌ها: ....

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۹۹ ، ۱۱:۴۱
mr.ermia